Zo lijkt het althans, 10 km van de hoofdweg over grindpaden om te belanden bij deze landtong, schaars bewoont heerlijk rustig als de buren niet met elkaar kennismaken. Gisteren een stuk naar links gefietst en daarbij veel cantharellen gespot. Vandaag een flink stuk naar rechts gefietst om die huizen aan de overkant te bezoeken, blijken ze op een eiland te staan.
Sailing2Worlds
Me & Tiny welcome you: Welcome back my friends to the show that never ends, step inside….
Sunday, 28 June 2026
Friday, 26 June 2026
D-DAY-4-GAZ MONKEY
In Västerãs GAZ bijgevuld. Dat is hiet compleet gescheiden van de tankstations en is ook een stuk duurder dan normaal, maar beter te duur als niet te koop. Wie zei dat ook alweer! Pa.
Diesel volgetankt en het fust naar de LIDL gebracht, dus startklaar voor het weekend. Upsala en Stockholm rechts laten liggen en hop naar het natuurreservaat van en in SCANDINAVIE. Zoek maar op. Dit is een water overstromings gebiet met meerdere kreken die af en toe bij elkaar komen. Heb geprobeerd eromheen te fietsen maar dat wordt lastig, ik vermoed vandaag nog door te rijden naar Gävle aan de zee. Zwemmen zweten en fietsen.
De eerste plek was overgenomen door caravans, de tweede had nog een plekje tussen de twaalf andere. Dat sla ik over, dus nú plek alleen met uitzicht op jachthaventje.
Ik moet even rustig aan doen met internet want zoals gezegd ik ben door mijn credit, en dan zijn de volgende MO KO GO ff iets duurder, en dat kan ik niet checken want verbruik niet zichtbaar in realtime.
![]() |
| NATIONAAL PARK SCANDINAVIE |
De zweden zijn dol op amerikaanse auto’s zo zie je regelmatig slopers maar ook hele mooie exemplaren Thursday, 25 June 2026
COME ON BABY LOAD MY BITES…
A DAY TO REMEMBER…
Van Jönnkoping tussen de twee grootste meren richting Õrebro, was leerzaam.
Allereerst wilde ik wat boodschapjes doen, maar werd daarvoor de stad ingestuurd, aldaar bleek dat de supermarkt en parkeergarage heeft waar ik niet in kan! Kleinere supermarkten hadden parkeer restricties: max 1 TIM ? Een uur dus, maar wel even inchecken, maar dat lukte zelfs deze behulpzame Zweden niet! Verplicht doorgereden op zoek naar kleinere supermarkten km, km, km, Uiteindelijk op zoek naar een parkeerplaats en dat waren allemaal badplaatsen die ondanks de frisser wind, volop benut werden. De Zweden houden wel van een frisse duik. Dus wederom km, km, km. Want de bevolking tussen deze twee meren wonen dan ook allemaal dicht bij het water en zijn al deze badplaatsen druk bezocht, vanwege het weer? of hebben ze een vakantie periode? Want druk, druk, druk. Bijna 250km gereden en toen was ik t zat. Deze plek ook druk bezocht maar niet zo immens groot en dicht bij het water, vanochtend vroeg was ik niet de eerste! Onderweg ook nog een tweedehands winkel aangetroffen, dat die hier ook in de mode zijn had ik niet
![]() |
| Dat ziet er zo uit: Different Lakes All Over The verwacht… |
Tuesday, 23 June 2026
HIER CE MERVEILLEUX EMPLACEMENT N’AVAIT PAS D’INTERNET
Bonjour, ce merveilleux emplacement sans internet n‘a rien perdu a ca beauté, une étang entouré par des forêts sauvages avec des grands bloqués en granit, j‘ai trouver en velo une spot pour des tentes avec toilette a compost abri pour dormir et barbecue, j’étais seule et j‘ai me laver sur son petit plage.
A Boafall, ou presque, soleil jusqu’à tard et tot le lendemain. Et ce fois je voudrais avancer un peu plus vers le nord pour arriver à Varnamo, presque, aussi au bord d’une etang mais plus grande et moins de forêt mais le soleil a nouveau, chaud chaud. L’emplacement trouver au calme pile au bord tout seul.
Voir Tiny tout a droite en repos devant l’étang, ma chaise pour bronzer tout a gauche avec vu sur ca totalité…..
Monday, 22 June 2026
ICH WEISS BEI EUCH IST’S HEISS
ABER SIEHT HIER DIE TEMPERATUR VON MEIN SCHLAFPLATZ.
Ich bin schon wieder wach 05.00 weil die Sonne schon wieder da ist. Schlafplatz neben Natur gebiet Hercules, aufgewacht durch Fasan Geschrei. Die Trail von gestern war wieder super, bisschen langer wie geplant, durch altes Watd neben das Wasser vom Wasserfall der bestimmt nicht die grossten vom Sweden sein Kann.
Saturday, 20 June 2026
VAN SKÂRE NAAR GENARP NAAR SJÖBO, en toch nog naar KVIKfit
In Skâre was het midzomernachtsfeest en daardoor waren er op de parkeerplaats te veel HUSBILS. Vroeg wakker en het was al heel licht dus al snel onderweg naar GENARP waar bosTRAILS moeten zijn. Inclusief toiletten en waterkraan heel netjes en gave TRAILS. Ook die 20km TRAIL was al snel gedaan, me gewassen en door naar SJÖBO aan een meer.
Scheepsmuseum Skäre.Blijven we hier slapen?
Heerlijke landweggetjes met maar heel weinig verkeer maakt dat ik 8,2ltr op 100km rijdt: 1:12 !! Daarnaast ben ik geïnformeerd dat mijn Handy credit nog 7GB is en als ik daarover heen ga dan moet ik 0,0013€/MB betalen? Is dat dan 13€/GB?
De bank was is ik niet vergeten maar wel dat Denemarken, Zweden en Noorwegen niet de € hebben, en dat je dus omwissel koers gaat betalen, leuke jongens die banken maar het worden nooit je vrienden. Ik kan een internationale bankpas aanvragen en die kan opgestuurd worden, maar waar naartoe ?
En maar meteen door naar KVIK, time is on my side, so go. Morgen fiets tocht naar de grootste waterval in Zweden, 17km, peanuts. Ik heb nog even boodschappen gedaan en daarna in het internet nagekeken,,, want al het bier is 3,5alc%vol, can you believe it, en dat voor een reeds sterk verhoogd bedrag ‘? Toevallig was ik tegen een speciale aanbieding gelopen van een leuke wodka, gekocht in Duitsland, zie foto, die wordt geproduceerd in?? Zweden. Dus die kost hier nog minder, nee wacht, in Denemarken, in de LIDL zie ik een HAVANA RUM donkere versie, voor een appel en een ei. Nu blijkt dat ze hier STAATSWINKELS hebben, zelfs de automatische vertaling geeft hier geen antwoord; SYSTEMBOLAGET een door de regering geïntroduceerde winkel met Xtra taxes, meer hierover later.
Dacht ik net Zweden wel leuk te vinden,, we gaan dit tot op de bodem van het wodka glas uitzoeken om daarna als staatsgevangene niet meer het land te worden uit gelaten 😂 , nu snap ik waarom al die mensen zo chagrijnig kijken 😎
Friday, 19 June 2026
ZWEDEN? GRENSCONTROLE ? NIX GEZIEN.
TAKE ME TO THE BRIDGE, ZEI JAMES B.
EERST DOOR DE TUNNEL, ZEI LIKKEPOT,
Grappig genoeg had ik die brug gisteren al gezien vanaf het strand, tevens is hij identiek aan de vorige brug en die was nog langer, dus het was minder leuk dan gedacht, ook minder duur. Gelukkig. Oeps foutje want het zijn Deense kronen en niet Zweedse?
Thursday, 18 June 2026
HANDIG ALHOEWEL TIKKIE LAAT
10 DEENSE KRONEN IS 1,34€ en 10€ IS 74,5 DEENSE KRONEN
10 ZWEEDSE KRONEN IS 0,92€ en 10€ IS 109 ZWEEDSE KRONEN
10 NOORSE KRONEN IS 0,90€ en 10€ IS 109,5 NOORSE KRONEN
THE WAY TO GO,? MAYBE ?
Voor al onze kunstenaars : zie hier de Wim T Schippers Special, die blijft net even iets langer hangen. (Vanwege de sambal)
Wednesday, 17 June 2026
Travel Info by Hans en Alle wegen leiden naar Kopvanhagn
https://www.facebook.com/share/r/1BdmKnEDEB/?mibextid=wwXIfr ha ha 2x
https://www.facebook.com/share/r/1AG9Z7DTUr/?mibextid=wwXIfr thanks
Voor het vertrek uit de regio Assens, even snel een DIP in de zee, dat was achteraf toch wel in de botten gaan zitten, dus legging aan. En op weg naar Nyborg, laatste stad op dit eiland, FYN, en daar was plots een 2x 3 baans snelweg richting KOPVANHAGN. En maar meteen de BRUG, 18km, over te gaan naar t eiland SEELAND, om aldaar te beslissen wanneer en hoe naar MALMÖ. 































