Friday, 26 June 2026

D-DAY-4-GAZ MONKEY

In Västerãs GAZ bijgevuld. Dat is hiet compleet gescheiden van de tankstations en is ook een stuk duurder dan normaal, maar beter te duur als niet te koop. Wie zei dat ook alweer! Pa.

Diesel volgetankt en het fust naar de LIDL gebracht, dus startklaar voor het weekend. Upsala en Stockholm rechts laten liggen en hop naar het natuurreservaat van en in SCANDINAVIE. Zoek maar op. Dit is een water overstromings gebiet met meerdere kreken die af en toe bij elkaar komen. Heb geprobeerd eromheen te fietsen maar dat wordt lastig, ik vermoed vandaag nog door te rijden naar Gävle aan de zee. Zwemmen zweten en fietsen.

De eerste plek was overgenomen door caravans, de tweede had nog een plekje tussen de twaalf andere. Dat sla ik over, dus nú plek alleen met uitzicht op jachthaventje.

Ik moet even rustig aan doen met internet want zoals gezegd ik ben door mijn credit, en dan zijn de volgende MO KO GO ff iets duurder, en dat kan ik niet checken want verbruik niet zichtbaar in realtime.

NATIONAAL PARK SCANDINAVIE 



De zweden zijn dol op amerikaanse auto’s zo zie je regelmatig slopers maar ook hele mooie exemplaren 


Thursday, 25 June 2026

COME ON BABY LOAD MY BITES…

 Because it’s over now, no more bites, come on baby load my bites, come on baby load my giga-bites..We arrived at:



And when you slip into unconsiousness, I’d like to have another GB, it’s a canal but they call it a kanal, channel my canal, kanaal, kanal.


Towards the door(s)
IT’S A CANAL! NO KANAL!

 2nd and 1st


                              Along side is where all this water comes from       

A DAY TO REMEMBER…

 Van Jönnkoping tussen de twee grootste meren richting Õrebro, was leerzaam.

Allereerst wilde ik wat boodschapjes doen, maar werd daarvoor de stad ingestuurd, aldaar bleek dat de supermarkt en parkeergarage heeft waar ik niet in kan! Kleinere supermarkten hadden parkeer restricties: max 1 TIM ? Een uur dus, maar wel even inchecken, maar dat lukte zelfs deze behulpzame Zweden niet!  Verplicht doorgereden op zoek naar kleinere supermarkten km, km, km, Uiteindelijk op zoek naar een parkeerplaats en dat waren allemaal badplaatsen die ondanks de frisser wind, volop benut werden. De Zweden houden wel van een frisse duik. Dus wederom km, km, km. Want de bevolking tussen deze twee meren wonen dan ook allemaal dicht bij het water en zijn al deze badplaatsen druk bezocht, vanwege het weer? of hebben ze een vakantie periode? Want druk, druk, druk. Bijna 250km gereden en toen was ik t zat. Deze plek ook druk bezocht maar niet zo immens groot en dicht bij het water, vanochtend vroeg was ik niet de eerste! Onderweg ook nog een tweedehands winkel aangetroffen, dat die hier ook in de mode zijn had ik niet






Dat ziet er zo uit: 

Different Lakes All Over The verwacht…

Tuesday, 23 June 2026

HIER CE MERVEILLEUX EMPLACEMENT N’AVAIT PAS D’INTERNET

 

Bonjour, ce merveilleux emplacement sans internet n‘a rien perdu a ca beauté, une étang entouré par des forêts sauvages avec des grands bloqués en granit, j‘ai trouver en velo une spot pour des tentes avec toilette a compost abri pour dormir et barbecue, j’étais seule et j‘ai me laver sur son petit plage.

A Boafall, ou presque, soleil jusqu’à tard et tot le lendemain. Et ce fois je voudrais avancer un peu plus vers le nord pour arriver à Varnamo, presque, aussi au bord d’une etang mais plus grande et moins de forêt mais le soleil a nouveau, chaud chaud. L’emplacement trouver au calme pile au bord tout seul.


Voir Tiny tout a droite en repos devant l’étang, ma chaise pour bronzer tout a gauche avec vu sur ca totalité…..

 


Monday, 22 June 2026

ICH WEISS BEI EUCH IST’S HEISS

               ABER SIEHT HIER DIE TEMPERATUR VON MEIN SCHLAFPLATZ.

Ich bin schon wieder wach 05.00 weil die Sonne schon wieder da ist. Schlafplatz neben Natur gebiet Hercules, aufgewacht durch Fasan Geschrei. Die Trail von gestern war wieder super, bisschen langer wie geplant, durch altes Watd neben das Wasser vom Wasserfall der bestimmt nicht die grossten vom Sweden sein Kann.





Heute ist Waschmaschine Tag! Obwohl BoDo mir gesagt hat das es Laundrettes geben soll ist das leider nicht der Fall. BoDo vom Rostock habe ich im letzten moment getroffen bevor die Grenze nach Sweden wo er gerade her kam. Ja BoDo die gibts aber im Camping oder Haffen .
Darum stehe ich jetzt neben einen Camping und das wird dauern weil es sind normale Haushalt Maschine, und das dauert, schade, so ein schoner Tag.



Saturday, 20 June 2026

VAN SKÂRE NAAR GENARP NAAR SJÖBO, en toch nog naar KVIKfit

In Skâre was het midzomernachtsfeest en daardoor waren er op de parkeerplaats te veel HUSBILS. Vroeg wakker en het was al heel licht dus al snel onderweg naar GENARP waar bosTRAILS moeten zijn. Inclusief toiletten en waterkraan heel netjes en gave TRAILS. Ook die 20km TRAIL was al snel gedaan, me gewassen en door naar SJÖBO aan een meer.

Scheepsmuseum Skäre.

 Wow bos trail.


Blijven we hier slapen?

Heerlijke landweggetjes met maar heel weinig verkeer maakt dat ik 8,2ltr op 100km rijdt: 1:12 !!  Daarnaast ben ik geïnformeerd dat mijn Handy credit nog 7GB is en als ik daarover heen ga dan moet ik 0,0013€/MB betalen? Is dat dan 13€/GB? 

De bank was is ik niet vergeten maar wel dat Denemarken, Zweden en Noorwegen niet de € hebben, en dat je dus omwissel koers gaat betalen, leuke jongens die banken maar het worden nooit je vrienden. Ik kan een internationale bankpas aanvragen en die kan opgestuurd worden, maar waar naartoe ?


En maar meteen door naar KVIK, time is on my side, so go. Morgen fiets tocht naar de grootste waterval in Zweden, 17km, peanuts. Ik heb nog even boodschappen gedaan en daarna in het internet nagekeken,,, want al het bier is 3,5alc%vol, can you believe it, en dat voor een reeds sterk verhoogd bedrag ‘? Toevallig was ik tegen een speciale aanbieding gelopen van een leuke wodka, gekocht in Duitsland, zie foto, die wordt geproduceerd in?? Zweden. Dus die kost hier nog minder,  nee wacht, in Denemarken, in de LIDL zie ik een HAVANA RUM donkere versie, voor een appel en een ei. Nu blijkt dat ze hier STAATSWINKELS hebben, zelfs de automatische vertaling geeft hier geen antwoord; SYSTEMBOLAGET een door de regering geïntroduceerde winkel met Xtra taxes, meer hierover later.













Dacht ik net Zweden wel leuk te vinden,, we gaan dit tot op de bodem van het wodka glas uitzoeken om daarna als staatsgevangene niet meer het land te worden uit gelaten 😂 , nu snap ik waarom al die mensen zo chagrijnig kijken 😎

Friday, 19 June 2026

ZWEDEN? GRENSCONTROLE ? NIX GEZIEN.

 TAKE ME TO THE BRIDGE, ZEI JAMES B.

EERST DOOR DE TUNNEL, ZEI LIKKEPOT,


Grappig genoeg had ik die brug gisteren al gezien vanaf het strand, tevens is hij identiek aan de vorige brug en die was nog langer, dus het was minder leuk dan gedacht, ook minder duur. Gelukkig. Oeps foutje want het zijn Deense kronen en niet Zweedse?

Dit is een hele vreemde ervaring, ditmaal sta ik met een mond vol tanden want deze taal ken ik niet ! 
Maar er is wel LIDL😎

Reeds 4000km gereden en volgens deze route komt daar nog eens 2200km bij, en dan moet ik niet teveel omrijden. Daarnet eerste parkeerplaats dichtbij de Ferry, dat was een foute plek, meerdere buitenlandse auto’s gewoon open of met de zij ruit eruit geslagen.
Weg daar.

En nog een bedankje aan Oostende voor de parkeerboete, en dat terwijl ik zo netjes had betaald en blij was met de lage prijs, nu dus verhoogd met 40€


Thursday, 18 June 2026

HANDIG ALHOEWEL TIKKIE LAAT

 10 DEENSE KRONEN IS 1,34€  en 10€ IS 74,5 DEENSE KRONEN

 10 ZWEEDSE KRONEN IS 0,92€ en 10€ IS 109 ZWEEDSE KRONEN

 10 NOORSE KRONEN IS 0,90€  en 10€ IS 109,5 NOORSE KRONEN


           THE WAY TO GO,? MAYBE ?




We staan dus bij Strand Greve, zie foto met uitzicht op Kopenhagen, afstand 25km, dit zou een eerste stop kunnen zijn in Zweden


Flits, die hebben ze hier dus ook, Flits
Glooiende landschap pen afgewisseld met wild bospercelen, dat is Denemarken, en straks zitten we in Zweden.




Voor al onze kunstenaars : zie hier de Wim T Schippers Special, die blijft net even iets langer hangen. (Vanwege de sambal)



Wednesday, 17 June 2026

Travel Info by Hans en Alle wegen leiden naar Kopvanhagn

 https://www.facebook.com/share/r/1BdmKnEDEB/?mibextid=wwXIfr  ha ha 2x

https://www.facebook.com/share/r/1AG9Z7DTUr/?mibextid=wwXIfr   thanks 

Voor het vertrek uit de regio Assens, even snel een DIP in de zee, dat was achteraf toch wel in de botten gaan zitten, dus legging aan. En op weg naar Nyborg, laatste stad op dit eiland, FYN, en daar was plots een 2x 3 baans snelweg richting KOPVANHAGN. En maar meteen de BRUG, 18km, over te gaan naar t eiland SEELAND, om aldaar te beslissen wanneer en hoe naar MALMÖ. 

En hier staan we nu met uitzicht op die brug, niet de brug, die gaat nog komen,,,,,,,

Het wordt beter weer en ik weet niet of ik meteen de sondsbrug over wil of pas over een paar dagen, vreemd zijn de verschillende tarieven via internet terwijl je ook ter plekke kan betalen ??

Ended up in a village called naestved, nastied, seems right, bit like the specials saying: what am I doing here?
i like natuurlijk but the description must ve been way of
Saying park, bicycles, etc, well too late now.
i am green and no pussy, where’s my beer.
Sorry to see that most of my fellow travellers do not converse in a other language than their own, poor suckers.
Am here only because it said I could get water but the spaces where you could fill up,. Are taken,, what am I doing here, watching the campers stay stuck so I can’t get to the tap!!! Spit it out boy.
Shame, Shame, Shame.

POSSIBILITÉES
 








Tuesday, 16 June 2026

U tell me? Zeg het maar? Sag du es doch? Dites moi?

Van Onder Weg On Mogelijke Be Weg Wijzering En Have Fun Ze Te Uit Te Leggen : 

I want a know if they have otters of 100M long? Or wether the goddamned upcoming traffic is forbidden?